fredag 18 februari 2022

Wilhelmina letar lärare i huslig ekonomi som skulle vara intresserade av att ställa upp som informanter i en kort intervju!

 Hej!

Jag studerar sista året till speciallärare och håller på med min Pro Gradu avhandling. Jag läser hushållsvetenskap vid sidan av studierna inom specialpedagogik och valde att skriva min avhandling om differentiering i huslig ekonomi. Nu letar jag efter lärare i huslig ekonomi som skulle vara intresserade av att ställa upp som informanter i en kort intervju som transkriberas i min avhandling. Syftet med forskningen är att ta reda på hur lärare i huslig ekonomi differentierar sin undervisning i de högre årskurserna inom den grundläggande utbildningen. På basen av syftet har jag formulerat två forskningsfrågor:

1. På vilket sätt differentierar lärare sin undervisning i huslig ekonomi?

2. Vilka utmaningar och möjligheter upplever lärare då de differentierar undervisningen i huslig ekonomi?

Efter att materialet samlats transkriberas intervjuerna och analyseras med kvalitativ innehållsanalys som metod. Alla deltagare presenteras anonymt i transkriberingen.

Skulle du ha intresse och möjlighet av att delta? Ta kontakt med mig så vi kan komma överens om hur intervjun ordnas. Jag föredrar en distansträff via zoom eller per ett telefonsamtal. Man får kontakt med mig per e-post,mina.lindroos@hotmail.com eller per telefon 0407586646.

Med vänlig hälsning,

Wilhelmina Lindroos